Tok: V priestore na odkladanie sa palety prepravujú zo vstupnej oblasti, zvyčajne z príslušných podlahových zón, do skladovacej oblasti, ktorá je často podlahovým skladom alebo regálom
Autopilot vozíky:
Automatizované paletové vozíky (Toyota Autopilot LAE)
Automatizované stohovacie vozíky (Toyota Autopilot SAE)
Automatizované vozíky s protizávažím (Toyota Autopilot OAE)
Automatizované retraky (Toyota Autopilot RAE)
Navigácia: Laserová alebo prirodzená navigácia
Softvér: Automatizačný softvér T-ONE
Generovanie objednávok: WMS, tablet, I/O
Integrácia: WMS, PLC, dopravníky, robotizované pracoviská, brány, požiarna signalizácia atď.
Batéria: Olovená alebo lítium-iónová s automatickým nabíjaním
Doplnky: Skenovanie čiarových kódov rôznych formátov (vrátane RFID).
Automatické naskladnenie prichádzajúceho tovaru vo výrobnej spoločnosti Toyota vo Švédsku
“Filozofia kaizen spoločnosti Toyota spočíva v práci s malými, ale nepretržitými zlepšeniami bez neočakávania, že všetko bude možné zmeniť ihneď.”
Mikael Egonsson, koordinátor TPS v TMHMS
Prichádzajúci tovar sa zvyčajne umiestňuje na podlahu v stohoch. Tieto podlahové plochy zvyčajne plnia vodiči vysokozdvižných vozíkov, alebo zamestnanci doku. AGV vozík, Autopilot Toyota následne automaticky premiestňuje prichádzajúci tovar zo vstupnej zóny do skladu, ktorý je buď regálový alebo na ploche v stohoch.
V procese manipulácie sa stáva, že o prepravu sa stará viac ako jeden vozíktak, aby bol pre každú úlohu využívaný vhodný typ vozíka. Napríklad automatizovaný nízkozdvižný vozík je hodný na horizontálnu prepravu a retrak na uskladnenie do regálov – čo zabezpečuje, že získate najvhodnejšie riešenie pre potrebnú logistickú operáciu.
Obrázok zobrazuje typickú zbernú stanicu: podlahová úložná plocha (niekedy dopravník).
Prepravné príkazy často iniciuje správca doku buď prostredníctvom tabletu (pripojeného k T-ONE) alebo tlačidla. T-ONE získa miesto určenia zo systému riadenia skladu (WMS) po tom, ako Autopilot naložil náklad a skener overil ID tovaru. Pre lokality bez WMS sa T-ONE dodáva s funkciou mapovania cieľovej lokácie. Pomocou toho môžete skontrolovať zoskenovanú hodnotu z nákladu a porovnať ju s vopred definovanými údajmi a kritériami, aby ste získali správne miesto určenia. Cieľová lokácia nemusí byť fixná.Môže byť napríklad odlišná ráno aj popoludní, čo vám poskytuje širokú flexibilitu pri definovaní vlastnej logiky.
Aby sa zabezpečilo plynulé vyzdvihnutie tovaru zo vstupnej zóny, je dôležité, aby bol tovar správne umiestnený. Preto odporúčame vykonať vizuálnu kontrolu umiestnenia paliet a identifikovať akékoľvek poškodenie tovaru pred tým, ako sa prichádzajúci tovar odloží do vstupnej zóny. Školenie zamestnancov a vodičov nákladných vozidiel vám môže pomôcť tento proces zlepšiť a zabezpečiť plynulejšiu a efektívnejšiu prevádzku.
Obrázok zobrazuje typickú vykladaciu stanicu: podlahová úložná plocha, konvenčné alebo gravitačné spádové regály, paletové regály bez uličky pre shuttle vozíky (RS150 s RAE).
Tok: Vo výrobných závodoch alebo skladoch je vždy potrebné dopĺňať materiál, ako sú palety s dielmi, ktoré sa odoberajú na výrobné linky alebo do oblastí zberu, ktoré sa zásobujú
Autopilot vozíky:
Automatizované ťahače (Toyota Autopilot TAE )
Automatizované stohovacie vozíky (Toyota Autopilot SAE)
Automatizované čelné vozíky (Toyota Autopilot OAE)
Automatizované retraky (Toyota Autopilot RAE)
Automatický nosič paliet (Toyota Autopilot CDI)
Navigácia: Laserová alebo prirodzená navigácia
Softvér: T-ONE automation software
Generovanie objednávok: WMS, tablet, I/O, PLC
Integrácia: WMS, PLC
Batéria: Olovená alebo lítium-iónová s automatickým nabíjaním
Doplnky: Skenovanie čiarových kódov rôznych formátov (vrátane RFID).
Automatické doplňovanie výroby zlepšuje spokojnosť s prácou v spoločnosti Hargassner
“Toyota Material Handling vyvinula nielen najlepšiu koncepciu prispôsobenú našim potrebám, ale počas realizácie sa tiež osvedčila ako veľmi spoľahlivý partner“
Florian Pommer, prevádzkový riaditeľ spoločnosti
Proces dopĺňania sa zvyčajne nachádza vo výrobných závodoch, na montážnych linkách alebo v oblastiach kompletizácie/montáže, kde je potrebné dopĺňať súčiastky. Palety sú preberané Autopilotmi Toyota z podlahových úložných plôch alebo regálov v úložnom priestore a premiestňované do výrobných alebo zberných priestorov.
Jednu paletu je možné prepravovať automatizovaným vysokozdvižným vozíkom alebo je možné ťahať niekoľko paliet súčasne Autopilot ťahačom. V blízkosti rušných oblastí, ako sú napríklad montážne linky, sú bezvidlicové riešenia vhodnou alternatívou pre plynulú a bezpečnú prepravu paliet.
Obrázok zobrazuje typickú zbernú stanicu: podlahová úložná plocha,konvenčné alebo gravitačné spádové regály, paletové regály bez uličky pre shuttle vozíky (RS150 s RAE).
Pre každú úlohu doplnenia vytvára automatizačný softvér dve prepravné objednávky. Kombinuje toky „od bodu k bodu“ a „manipulácie s prázdnymi paletami“: najprv odnesie prázdnu paletu, ktorú potom doplní plnou. Pomocou automatického ťahača môžeme obsluhovať aj manipuláciu v slučkách. Na iniciovanie týchto prepravných objednávok máte možnosť vybrať si PLC systémom alebo príkazu z WMS. Operátor ich môže spustiť aj prostredníctvom tabletu alebo tlačidla.
Obrázok zobrazuje typickú vykladaciu stanicu: výrobné pracovné stanice, regály.
RPrečítajte si viac o automatizovaných ťahacích vláčikoch >>
Tok: Tam, kde sa palety presúvajú, často dochádza k jednoduchým presunom z jednej konkrétnej stanice na inú konkrétnu stanicu. V distribučných centrách, kde sa palety prepravujú priamo zo vstupných do výstupných oblastí, sa to nazýva krížové dokovanie
Autopilot vozíky:
Automatizované paletové vozíky (Toyota Autopilot LAE)
Automatizované stohovacie vozíky (Toyota Autopilot SAE)
Automatizované čelné vozíky (Toyota Autopilot OAE)
Automatický nosič paliet (Toyota Autopilot CDI)
Navigácia: Laserová alebo prirodzená navigácia
Softvér: Automatizačný softvér T-ONE
Generovanie objednávok: WMS, tablet, PLC, I/O
Integrácia: WMS, PLC, dopravníky, robotické stanice, automatické brány, požiarna signalizácia
Batéria: Olovená alebo lítium-iónová s automatickým nabíjaním
Doplnky: Skenovanie čiarových kódov rôznych formátov (vrátane RFID)
Krížové dokovanie pomocou AGV pomáha spoločnosti DSV udržiavať úroveň ich pracovného toku a zdrojov
“Autopiloty zvýšili produktivitu práce v spoločnosti DSV manipuláciou až 400 paliet za zmenu v porovnaní s pôvodnou kapacitou 250 paliet manipulovaných operátorom"
Proces od bodu k bodu sa nachádza vo väčšine výrobných závodov, kde sa materiál musí prepravovať v rámci celého výrobého procesu. Naše autopiloty sa môžu postarať napríklad o prepravu polotovarov medzi dopravníkmi, výrobnými stanicami alebo podlahovými úložnými plochami.
Úlohy sa často spúšťajú automaticky logickým vstupným signálom zo senzora pripevneným na dopravník, ktorý je spúšťaný nákladom pri jeho priblížení ku koncu linky. Môže sa tiež spustiť manuálne prostredníctvom tabletu, tlačidla alebo WMS.
Obrázok zobrazuje typickú zbernú a vykladaciu stanicu: podlahová úložná plocha, dopravník.
Prečítajte si viac o automatizovaných nízkozdvižných vozíkoch >>
Stabilný čas taktu nie je v spoločnosti vždy dodržateľný a preto sa na zabezpečenie plynulého toku musia vytvárať operačné medzizásoby (buffer). Automatizačný softvér T-ONE spoločnosti Toyota túto potrebu identifikuje a vytvorí dočasné úložné miesta, kde vozíky Autopilot môžu bezpečne umiestniť materiál. V prípade potreby systém odošle nový prepravný príkaz do jedného z automatizovaných vozíkov, aby sa uskutočnil „prenos z bodu do bodu“ – tým sa riešenie flexibilne prispôsobuje vaším potrebám.
V distribučných centrách sa tieto druhy prepravy často označujú ako toky „krížového dokovania“, pri ktorých sa tovar priamo prepravuje Autopilotmi zo vstupných úložných plôch do výstupnej oblasti, kde sa zvyčajne umiestňuje do úložných priestorov s hlbokým stohovaním a čaká na dodanie.
Prečítajte si viac o automatickom bezvidlicovom AGV vozíku >>
Tok: V sklade alebo vo výrobnom závode je vždy veľa prázdnych paliet, pretože bol tovar použitý alebo preskladnený. Prázdne palety sú tiež potrebné na umiestnenie vyskladnených položiek alebo hotových výrobkov z výroby.
Autopilot vozíky:
Automatizované paletové vozíky (Toyota Autopilot LAE)
Automatizované stohovacie vozíky (Toyota Autopilot SAE)
Automatizované čelné vozíky (Toyota Autopilot OAE)
Automatický nosič paliet (Toyota Autopilot CDI)
Navigácia: Laserová alebo prirodzená navigácia
Softvér: Automatizačný softvér T-ONE
Generovanie objednávok: WMS, tablet, PLC, I/O
Integrácia: WMS, PLC, dopravníky, robotické stanice, automatické brány, požiarna signalizácia
Batéria: Olovená alebo lítium-iónová s automatickým nabíjaním
Doplnky: Skenovanie čiarových kódov rôznych formátov (vrátane RFID)
O manipuláciu s prázdnymi paletami sa v spoločnosti Haval stará automatizovaný zakladač
“Som presvedčený, že doba návratnosti bude kratšia ako vypočítaných 20 mesiacov. Vidím, že ľudia pracujú efektívnejšie a máme menšie škody. "
Roel van Dijk, manažér dodávateľského reťazca v Haval
Proces manipulácie s prázdnymi paletami sa nachádza vo väčšine prevádzok, v ktorých sa dopĺňa materiál, ako napríklad na montážnych linkách, zberných alebo montážnych priestoroch alebo tam, kde sa musí manipulovať s odpadom.
Prázdne palety je možné buď odobrať automatizovanými vozíkmi po jednej z montážnej/zbernej/dokončovacej stanice do paletového zakladača, alebo sa prázdne palety presúvajú do výroby na naloženie hotových výrobkov. Ďalším spôsobom použitia manipulácie s prázdnymi paletami vo vašej prevádzke je nahromadenie paliet, bežne manuálne ukladaných, premiestnených pomocou AGV z podlahového úložného priestoru vo výrobnej oblasti do zóny prázdnych paliet.
Môžete si vybrať, či budete mať prepravné objednávky pre tento typ toku generované systémom PLC alebo systémom riadenia skladu WMS. Druhou možnosťou je manuálnespustenie požiadavky prostredníctvom tabletu pripojeného k automatizačnému softvéru Toyota (T-ONE) alebo tlačidla.
Obrázok zobrazuje typickú zbernú a vykladaciu stanicu: podlahová úložná plocha, zberná stanica odpadu.
Tok: Palety s hotovým tovarom sa vyzdvihujú z výstupných bodov alebo baliacich zariadení v blízkosti výrobných alebo zberných miest a vykladajú sa vo výstupných priestoroch, zvyčajne na vyčlenené podlahové plochy,do regálov alebo hlbokých stohov, kde čakajú na expedíciu
Autopilot vozíky:
Automatizované paletové vozíky (Toyota Autopilot LAE)
Automatizované stohovacie vozíky (Toyota Autopilot SAE)
Automatizované čelné vozíky (Toyota Autopilot OAE)
Automatizované retraky (Toyota Autopilot RAE)
Navigácia: Laserová alebo prirodzená navigácia
Softvér: Automatizačný softvér T-ONE
Generovanie objednávok: WMS, tablet, PLC, I/O
Integrácia: WMS, PLC, automatické brány, požiarna signalizácia
Batéria: Olovená alebo lítium-iónová s automatickým nabíjaním
Doplnky: Skenovanie čiarových kódov rôznych formátov (vrátane RFID)
V maloobchodnej prevádzke spoločnosti COOP AGV vozíky Toyota voľne prepravujú tovar do expedičnej zóny na trasách uprostred množstva ručných paletových vozíkov
“Celkovo sme identifikovali 17 500 prípadov prepravých úloh týždenne, ktoré by mohli byť automatizované. V pilotnom projekte sme začali s automatizáciou 3 000 úloh/týždeň."
Roger Tømmervold, manažér pre internú logistiku v Coop
Keď sa výrobky vyrobia a dokončia, automatizované vozíky môžu tovar prevziať na výstupnej stanici, ktorou môže byť koniec výrobnej linky, dopravníka alebo priamo z výrobného stroja. Ak sa vyžaduje balenie, Autopilot prenesie tovar do baličky a z nej následne zaskladní do skladu.
TNa obrázku je znázornená typická zberná stanica: dopravník, výrobný stroj, baliaci stroj.
Hotové výrobky sa buď priamo presúvajú z výrobného procesu priamo na expedíciu alebo do expedičného skladu. Keď sa tovar dostane do skladu môže vzniknúť situácia, že ho je potrebné odovzdať na inú technoloógiu alebo výrobné zariadenie. Pri výrobe v dávkach dokážu automatizované vysokozdvižné vozíky umiestniť tovar do gravitačných regálov alebo regálov bez uličky so systémom shuttle. Vďaka širokej škále riešení existuje pre vašu prevádzku vždy to najvhodnejšie.
IObrázok zobrazuje typickú prechodnú stanicu: konvenčné alebo gravitačné spádové regály, paletové regály bez uličky pre shuttle vozíky (RS150 s RAE).
Objednávky na prepravu vášho tovaru do výstupného alebo úložného priestoru sa zvyčajne iniciujú automaticky pomocou I/O signálu, ktorý generuje napr. fotobunka alebo skener spustený nákladom, keď sa blíži ku koncu dopravníka. Túto úlohu môže automaticky vykonať aj systém PLC vašich výrobných strojov alebo ju môže manuálne zadať operátor prostredníctvom tabletu. O cieli rozhoduje náš automatizačný softvér T-ONE buď spolu s WMS, alebo prostredníctvom funkcie mapovania cieľových bodov, ktorá môže odoslať naskenovanú hodnotu do konkrétneho cieľa.
Obrázok zobrazuje typickú vykladaciu stanicu: podlahová úložná plocha.
Prečítajte si viac o našej prevádzke kyvadlovej dopravy >>
Marián Kováčik
Logistic Solutions Manager
+421918787970
marian.kovacik@sk.toyota-industries.eu