automatizovaný lítiovo-iónový stohovací vozík od Toyoty

Jeden AGV od Toyoty zabezpečuje v spoločnosti Haval mnoho úloh

S cieľom zvýšiť efektivitu internej logistiky sa spoločnosť Haval obrátila na Toyotu s nápadom implementovať automatizovaný lítiovo-iónový stohovací vozík, ktorý by minimalizoval AGV činnosti a pohyb paliet.

Fakty a čísla

  • Spoločnosť: Haval
  • Miesto: Gemert, Holandsko
  • Priemysel: Výroba
  • Riešenie: 1 automatizovaný stohovací vozík, 1 paletový vozík

O spoločnosti Haval

Spoločnosť Haval je už 30 rokov výrobcom jednorazových obalov pre potravinársky priemysel. Prostredníctvom neustálych inovácií do výrobných technológií ahu sa zo spoločnosti Haval stal špecialista v oblasti jednorazových príborov, skla a obalov. Každý rok opustí ultramoderný výrobný závod v meste Gemert smerom k európskym zákazníkom približne 5 miliárd jednorazových výrobkov.

Automatizácia s cieľom zvýšenia prevádzkovej efektivity

Po rozšírení výrobnej oblasti pred tromi rokmi chcela spoločnosť Haval zvýšiť svoju prevádzkovú efektivitu prostredníctvom automatizácie. Existujúce výrobné procesy už teraz do značnej miery využívajú automatizáciu, takže pre Haval bolo logickým krokom hľadať aj automatizované riešenie pre internú dopravu.

Haval sa obrátil na spoločnosť Toyota Material Handling, aby navrhla implementáciu automatizovaného toku. V praxi to znamená zvýšenie produktivity s aktuálnym počtom pracovníkov

Automatizovaný lítiovo-iónový stohovací vozík

Automatizovaný stohovací vozík SAE od Toyoty sa teraz stará o prepravu materiálu z výroby do skladu a vracia späť prázdne palety. AGV je iniciovaný pomocou snímačov nainštalovaných na strope, ktoré zaznamenávajú plné palety na odbernej stanici. Automatizované riešenie prichádza s lítiovo-iónovou batériou a možnosťou nabíjania, ktorá umožňuje vozíku, aby sa presunul na svoju nabíjaciu stanicu vždy, keď je to možné. Softvér, ktorý poháňa Toyotu SAE, komunikuje pre hladkú prevádzku s dverami a baličkou.

Efektívnejšia práca s menším poškodením materiálu

„Spolupráca medzi spoločnosťami Toyota a Haval bola od začiatku do konca veľmi dobrá,“ vraví Roel van Dijk, manažér dodávateľskej siete v spoločnosti Haval, „začali sme s pevným rámcom a počas realizácie sme videli praktický  prístup, ktorý veľmi oceňujem“. Aj keď má Haval iba jeden automatizovaný vozík, umožňuje im robiť viac s rovnakým počtom ľudí. Roel van Dijk uzatvára: „Som presvedčený, že čas návratnosti bude menej ako vypočítaných 20 mesiacov. Jednoducho vidím, že ľudia pracujú efektívnejšie a máme menej škôd“.

Zaujímate sa o automatizáciu rok za krokom?
Vymazať všetko