Vyberte si svoju cestu
Automatizácia pre každú potrebu
Automatizácia manipulácie s materiálom môže z vášho pohľadu vyzerať zložito, avšak logistické toky sú v spoločnostiach väčšinou nastavené logicky a štandardne. Nezáleží, či ste logistická alebo výrobná spoločnosť nakoľko s našim systematickým prístupom dokážeme rýchlo identifikovať logistické činnosti na ktoré dokážeme aplikovať funkčné konfigurovateľné automatizované moduly. Toto je prístup Toyota(Toyota way): oddelenie opakujúcich a jedinečných tokov a ich následna procesná štandardizácia a automatizácia
Automaticky navádzané vozíky (AGV) sú ideálne na používanie pri opakovaných tokoch. Spoločne identifikujeme toky, v ktorých automatizácia vytvorí najväčšiu pridanú hodnotu a postupne sa vydáme na cestu k vašej automatizácii. Keď zistíme, ktoré toky sa budú automatizovať, pomocou štíhleho myslenia eliminujeme plytvanie a štandardizujeme procesy s cieľom maximálnej efektivity.
Pozrime sa teraz na výrobný závod a identifikujme procesy, ktoré je možné jednoducho automatizovať pomocou AGV a urobme prvý krok...
V priestore na odkladanie sa palety prepravujú zo vstupnej oblasti, zvyčajne z príslušných podlahových zón, do skladovacej oblasti, ktorá je často podlahovým skladom alebo regálom.
Vo výrobných závodoch alebo skladoch je vždy potrebné vychystať materiál, ktorý sa následne presunie na výrobné linky alebo na miesta preskladnenia.
Tam, kde sa palety presúvajúdochádza často k jednoduchým presunom z jednej konkrétnej stanice na inú konkrétnu stanicu. V distribučných centrách, kde sa palety prepravujú priamo zo vstupných miest do výstupných oblastí, sa to nazýva krížové dokovanie (cross-docking).
V sklade alebo vo výrobnom závode je vždy veľa prázdnych paliet, keďže bol tovar použitý alebo vyskladnený. Prázdne palety sú tiež potrebné na výstupe z výrobných procesov.
Palety s dokončenou výrobou sa väčšinou vyzdvihujú z výstupných miest alebo z baliacich zariadení v blízkosti výrobných alebo zberných priestorov a vykladajú sa vo výstupných priestoroch, zvyčajne na vyčlenené podlahové zóny alebo regály na hlboké zakladanie, kde čakajú na naloženie do nákladných vozidiel.
AGV v spoločnostiach Jaylo a SKF
Automatické vozíky Toyota dokážu obsluhovať logistické úlohy 24/7
Na zabezpečenie diaľkovej horizontálnej prepravy cez tunel boli implementované 4 automatické retraky RAE160 v spoločnosti Jaylo a 2 automatické vozíky SAE160 v spoločnosti SKF.
Palety sa v súčasnoti prevážajú cez tunel pomoou AGV vozíkov v oboch smeroch. To pomohlo zabezpečiť just-in-time dodávky s minimálnymi čakacími dobami, znížiť náklady na logistiku a zvýšiť produktivitu procesu.
Dodávame kompletné integrované logistické riešenia od vytvorenia konceptu až po realizáciu. Či už hľadíte na zvýšenie výkonu, flexibility alebo stability riešenia, naše oddelenie systémovej integrácie s vami bude spolupracovať pri navrhovaní systémov na základe vašich údajov a potrieb. Realizujeme a uvedieme do prevádzky komplexné projekty a budeme vašu prevádzku podporovať prostredníctvom našej siete služieb.
Náš tím systémovej integrácie sa špecializuje na najmodernejšie automatizačné aplikácie pre spracovanie objednávok, triedenie materiálu a technológie skladovania s vysokou hustotou. Tieto moduly sú riadené modulárnymi systémami Warehouse Execution Systems (WES) a sú určené na optimalizáciu operácií manipulácie s materiálom našich zákazníkov.
Úzko spolupracujeme aj s našou sesterskou spoločnosťou Vanderlande, svetovým lídrom pre automatizáciu logistických procesov, ktorá ponúka širokú škálu plne automatizovaných riešení pre letiská, sklady a logistické riešenia v odvetví balíkových služieb.
S cieľom optimalizovať efektivitu a flexibilitu vo vašom sklade ponúka Toyota rôzne typy produktov automatizácie a komponentov. Tie vás podporia na vašej ceste k automatizácii procesov manipulácie s materiálom.
Martin Kozok
Manažér predaja automatizovaných manipulačných systémov
+421 915 728 590
Martin.Kozok@sk.toyota-industries.eu
Prečítajte si príbehy našich zákazníkov a získajte viac informácií o tom, ako sme im pomohli na ich ceste k automatizácii.
Spoločnosť TORO implementovala 5 automatizovaných vysokozdvižných vozíkov od spoločnosti Toyota. Cieľom implementácie bolo zvýšenie produktivity a zníženie prevádzkových nákladov. Vozíky pracujú v spoločných priestoroch s ručne vedenými vozíkmi a preto bola bezpečnosť vysokou prioritou
Používanie automatizovaných vozíkov v prostredí manuálneho skladovania môže byť náročná kombinácia. V regionálnom sklade Coop v Trondheime sa zamestnanci skladu naučili bezpečne spolupracovať s automatizovanými stohovacími vozíkmi.
Toyota ponúkla spoločnosti Zgonc poloautomatizované Shuttle riešenie, ktoré spoločnosti Zgonc umožnilo zvýšiť produktivitu plôch a bezpečnosť a zároveň znížiť škody pri skladovaní. Kapacita skladu sa zvýšila o viac ako 4 000 paliet pri zachovaní plochy.
Z hľadiska nákladov výhodný a ľahko inštalovateľný nákladný vozík TAE050 je vedený magnetickou páskou prilepenou na podlahu. Tento automatizovaný, vedený vozík (AGV) sa využíva pre jednoduchú horizontálnu prepravu z bodu A do bodu B, náklad sa naloží a vyloží. Môže ťahať náklad o hmotnosti 500 kg alebo prepravovať až 140 kg na priskrutkovanom regáli. Bezpečnosť a presnosť AGV je daná bezpečnostným skenerom, ovládaným užívateľsky prístupnou, dotykovou obrazovkou. Pozrite si video
Podľa vašej prevádzky sú k dispozícii rôzne typy Autopilota: pre horizontálnu prepravu, pre stohovanie alebo pre ťahanie. Tieto bez obslužné vozíky môžu prevziať opakujúcu sa činnosť medzi výrobnými linkami a skladovacími priestormi alebo dopravníkovými systémami. Bezpečnosť je garantovaná použitím pokročilej laserovej technológie a štandardných vozíkov, čo znamená, že vozíky môžu byť použité aj s ľudskou obsluhou.
Toyota Autoshuttle a Toyota Radioshuttle poloautomatický, vysokorýchlostný nákladný vozík, operuje v špeciálnych regáloch a môže byť ovládaný diaľkovo, pričom vkladanie a výber paliet je možné vykonávať buď retrakom alebo čelným vysokozdvižným vozíkom. Satelitné vozíky umožňujú skladovanie s vysokou hustotou, maximalizuje počet paletových miest, šetrí priestor a náklady. Pozrite si video