Automatizácia optimalizuje toky tovarov a súčasne minimalizuje prípadné poškodenia, časovú náročnosť a náklady. Pracovníci tak môžu namiesto opakujúcej sa rutinnej činnosti vykonávať náročnejšiu prácu. Automatizovaná manipulácia paliet je menej náročná na údržbu a energie a prispieva k zvyšovaniu produktivity a bezpečnosti. Typická návratnosť investície je do dvoch rokov.
Vozíky Autopilot od spoločnosti Toyota podporujú dve vysoko presné a adaptívne navigačné technológie: reflektor alebo prirodzená navigácia, alebo kombináciu ako duálna navigácia. Posledný umožňuje vozidlám prepínať medzi použitím reflektorov pre jednu oblasť a využívaním prostredia skladu ako referencie pre inú oblasť pracovnej plochy
Vozíky Autopilot sú naprogramované tak, aby všetky úlohy plnili bezpečne a pracovali spolu s ručnými operátormi. Zabudované bezpečnostné skenery a jednotky na detekciu prekážok bránia kolíziám s prekážkami v dráhe vozíkov. Snímače zaťaženia a obrazové kamery okrem toho zaisťujú presné a bezpečné zaobchádzanie s bremenami
Všetky vozíky Autopilot sú ovládané programom Order Manager, ktorý bol vyvinutý spoločnosťou Toyota. Tento program pracuje nezávisle, alebo ako komunikačná vrstva systémov riadenia skladu a výroby. Order Manager sleduje skladovanie tovaru, objednávky, prepravu a toky vďaka inteligentnému riadeniu flotily a integrácii s ERP/WMS.
Vozíky Autopilot môžu byť vybavené lítium-Iónovými batériami, ktoré sú až o 30% energeticky účinnejšie, pri súčasnom znížení emisií CO2. So schopnosťou automatického nabíjania, vozíky sa rýchlo nabíjajú počas prestávok, bez asistencie obsluhy a potreby nabíjacích miestností, úplne automaticky.
Rad vozíkov Autopilot je postavený na v priemysle osvedčených skladových vozíkoch , Toyota a sú plne podporované európskou servisnou sieťou spoločnosti Toyota Material Handling Europe. Na zabezpečenie maximálnej návratnosti investícií je zahrnutý profesionálny servis, od podpory systému až po zmenu spracovania požiadaviek na preventívnu údržbu systému.
Jedinečnou výhodou vozíkov Autopilot od Toyoty je fakt, že že navigačný systém môže podporovať buď reflektorovú alebo prirodzenú navigáciu, ale aj oboje. V prípade duálnej navigácie jedna oblasť rozloženia používa ako referenciu prostredie skladu, zatiaľ čo iná oblasť používa reflektory, ktoré umožňujú Autopilotu bez problémov prepínať medzi prirodzenou a reflektorovou navigáciou. Je to možné vďaka laserovému skeneru, ktorý je identický v prirodzenej aj duálnej navigácii, takže do prostredia možno jednoducho pridať reflektory, aby sa mohol previesť na duálny navigačný systém.