Spoločnosť Kvik dodáva dánsky dizajn kuchyne už viac ako 30 rokov, čím priniesla revolúciu v kuchynskom sektore s inovatívnym dizajnom a rýchlym dodaním. Z Vildbjergu Kvik distribuje hotové kuchynské linky na 6 až 9 nákladných vozidlách denne a doručuje ich do siete 150 predajní v celej Európe.
• Spločnosť: Kvik
• Lokalita: Vildbjerg, Dánsko
• Priemysel: Manufacturing
• Vozíky: 2 SAE Autopilot stohovacie vozíky
Kuchyňa je stredobodom mnohých interiérov. Vďaka širokej škále rôznych možností v spoločnosti KVIK vytvárajú dizajn, ktorý vyhovuje individuálnym potrebám každého zákazníka čím sa dopyt po nových kuchyniach neustále zvyšuje. To vytvára tlak na výrobu, skladovanie a vnútornú logistiku s materiálom. Preto výrobca kuchyne optimalizoval svoju vnútornú logistiku dvoma automatizovanými zakladačmi Autopilot od spoločnosti Toyota Material Handling.
Søren Thomsen je zodpovedný za zvyšovanie efektívnosti logistických procesov v spoločnosti Kvik. Rast, ktorý spoločnosť Kvik zaznamenala za posledných päť rokov, vyvolala potrebu optimalizácie internej logistiky vo výrobe. "25% rast za posledných pár rokov vytvára vyšší tlak na interné procesy a vznikajú aj fyzické obmedzenia. Preto sme pred piatimi rokmi postavili novú halua následne optimalizovali naše operácie pomocou AGV od spoločnosti Toyota. Týmito opatreniami sme uspokojili rastúci dopyt.". Jedným z dôvodov výberu tohto riešenia bolo, aby v systéme obiehalo viac produktov bez potreby rozširovania plochy, zvyšovania počtu paletových miest alebo prijímania ďalších pracovníkov do skladu “hovorí Søren Thomsen.
Vozíky Autopilot optimalizovali dva logistické procesy: prepravu paliet do medziskladu a následne dopravu tovaru do výroby. Prichádzajúci tovar sa na paletách vychystáva do odberných miest. " AGV od spoločnosti Toyota vyzdvihnú tovar a odvezú ho do skladu. Znamená to, že na túto operáciu nemusíme delegovať pracovníkov skladu. Tovar je vyzdvihnutý okamžite bez akýchkoľvek problémov a prestojov. Funguje to perfektne a ruky ľudí sú voľné pre dôležitejšie úlohy." hovorí Søren Thomsen, vedúci skladu. "Keď tovar dorazí do medziskladu, umiestni sa automaticky do určených odberných miest určených pre vstupný materiál. Pracovníci ho potom prevezmú a zaskladnia pomocou zakladačov." Následne sa produkty vyskladnia podľa potreby a AGV ich odvezie priamo do výroby."
Søren Thomsen vypočítal, že riešenie s dvoma AGV prinieslo zvýšenie efektívnosti až o 20% s návratnosťou menej ako jeden rok. "Po troch rokoch hľadania vhodného riešenia a dodávateľa sme začali s Toyotou diskusie o možnom projekte automatizácie. Pred rokom sme stlačili tlačidlo Štart. Vykonali sme veľa analýz pred aj po a zamerali sme sa na realizáciu myšlienky automatizácie. V tomto procese boli diskusie s Toyotou veľmi konštruktívne. Projektoví manažéri a konzultanti sa sústredili na každý detail, “hovorí Søren Thomsen.
Stohovacie vozíky Autopilot Toyota BT Staxio SAE sú financované 84-mesačným operatívnym lízingom. Navigujú sa pomocou laserovej navigácie s odrazovými bodmi v priestore. Pracovníci skladu skenujú tovar pred aj po každej operácii. Projekt automatizácie sa spočiatku zameral na jednoduchšie úlohy a to na presun tovaru z bodu A do bodu B. „Ukázalo sa, že projekt bol úspešný a postupom času sme integrovali AGV s WMS systémom (systém riadenia skladu), čím sme zvýšili možnosti optimalizácie procesu. Neustále partnerstvo so spoločnosťou Toyota nám dovoľuje venovať sa detailom a neustále zlepšovanie nám pomáha zvyšovať našu konkurencieschopnosť, “hovorí Søren Thomsen.
The Staxio powered stacker trucks are fit for a wide range of material handling applications and are fast, powerful and easy to use.
Stohovacie vysokozdvižné vozíky Staxio sú vhodné pre širokú škálu aplikácií manipulácie s materiálom a sú rýchle, výkonné a ľahko ovládateľné.