Stredisko Hermes Fulfillment GmbH v Durínsku Ohrdrufu je jedným zo šiestich nemeckých závodov spoločnosti Hermes, sídliacej v Hamburgu. Závod v Ohrdrufe zamestnáva 370 stálych pracovníkov, ktorí sa starajú o hladký a efektívny chod intralogistických procesov. Závod zabezpečuje skladovanie, vychystávanie a expedíciu rôzneho tovaru zo 14 európskych krajín, vrátane drobné elektroniky (napr. Inteligentných telefónov), bytových doplnkov a väčších predmetov do hmotnosti 31,5 kg. Závod tiež zaisťuje vrátenia tovaru, kedy je vrátený tovar vyložený, posúdený a v prípade potreby opravený.
Hladký a efektívny chod prevádzky vyžaduje úzku spoluprácu jednotlivých oddelení logistického centra. "Všetky procesy musia byť vzájomne koordinované, inak by sme mohli ťažko pokryť náročné obdobia špičiek, napríklad pred Vianocami," hovorí Ronald Ganther, vedúci oddelenia príjmu v Hermes Fulfilment.
V posledných dvoch rokoch závod ponúkal ešte kratšiu dobu doručenia. Ganther pokračuje: "Aby sme mohli splniť náš záväzok" dodanie do druhého dňa ", vychystáváme tovar v dvoch smenách, takže naše stroje pracujú dvakrát tvrdšie a dlhšie."
Vozíky sú v permanencii približne sedem hodín v kuse, takže snaha využívať stroje v dvoch smenách po sebe (a s čo najmenšími prestojmi) sa pri použití olovených akumulátorov ukázala ako tvrdý oriešok. Riešenie s výmenou batérií bolo tiež nepoužiteľné vzhľadom k časovej náročnosti výmeny a priestoru potrebnému na skladovanie batérií.
"Stáli sme teda pred otázkou: Ako naše vozíky využiť čo najefektívnejšie, a pritom uspokojiť rastúce požiadavky zákazníkov?"
Potrebovali sme flexibilné zariadenie, ktoré by ponúkalo nový druh energie.
Spoločnosť Toyota Material Handling Europe ponúkla dokonalé riešenie: inovatívny batériový systém s lítium-iónovou technológiou a inteligentnou správou nabíjania. Lepšia koordinácia nabíjacích cyklov umožnila spoločnosti Hermes predĺžiť prevádzkovú dobu strojov a skrátiť prestoje, čo sa ukázalo ako zásadné pre produktivitu počas sezónnych špičiek.
Všetky nové stroje tu teraz fungujú na li-ion technológii, ktorá znížila náklady na elektrinu, pretože batérie možno rýchlo nabíjať v čase pokoja, napríklad počas poludňajších prestávok. Výmena batérií sa stala minulosťou. Navyše nie je potrebné dopĺňať vodu a vďaka prispôsobeným nabíjacím cyklom sa tiež výrazne zlepšila účinnosť. "Toyota prepočítava nabíjacie cykly podľa našich potrieb a vyškolení zamestnanci vedia, kedy majú vozíky nabíjať. Máme tak istotu, že prevádzková doba strojov bude zodpovedať štruktúre našich pracovných zmien, "vysvetľuje Ganther.
Rýchlejšie nabíjanie vyžaduje väčšie nabíjacie prúdy. Preto sa systém dynamického obmedzovania výkonu DPL (Dynamic Power Limitation) stará o to, aby skupina nabíjačiek neprekročila špecifikovaný maximálny odber prúdu, ktorý by inak pri súčasnom zapnutí nabíjačiek spôsobil prúdové špičky.
Systém DPL nevyžaduje žiadne dodatočné práce, pretože nabíjačky spolu komunikujú rádiovo, čím odpadá potreba ďalšej kabeláže. Stav batérie všetkých strojov možno kedykoľvek kontrolovať prostredníctvom systému riadenia flotily Toyota I_Site, ktorý dokáže zabezpečiť optimálne nabíjacie cykly. Pomáha tak predĺžiť životnosť batérie a šetria zbytočné náklady počas energetických špičiek.
Vyspelý systém správy flotily vozíkov I_Site prináša tiež vyššiu bezpečnosť pracoviska.
"Pre nás je I_Site nástrojom optimalizácie: vidíme napríklad, kde by mohlo dôjsť ku kolízii, takže môžeme prijať preventívne opatrenia. A vďaka Smart Access majú k vozíkom prístup iba oprávnení zamestnanci, "vysvetľuje Ganther.
Webová aplikácia Smart Access zabezpečí, že každý operátor dostane pre daný stroj individuálny registračný čip. I_Site tiež motivuje zamestnancov k opatrnému zaobchádzaniu so strojmi a prispieva tak k vyššej bezpečnosti prevádzky.