Spoločnosť: Albert Heijn
Miesto: Zaandam, Holandsko
Oblasť: Mechanizované distribučné centrum / maloobchod
Riešenia: 48 automatizovaných paletových vozíkov, 9 automatizovaných stohovacích vozíkov
Albert Heijn je najväčšia sieť supermarketov v Holandsku a už viac ako 130 rokov je základom holandskej hlavnej obchodnej ulice. V súčasnosti prevádzkuje Albert Heijn v Holandsku takmer 900 supermarketov so 6 rôznymi distribučnými centrami, ktoré sú strategický rozmiestnené po celej krajine. Distribučné centrum v meste Zaandam je najviac mechanizované distribučné centrum spoločnosti Albert Heijn. Dvakrát denne zásobuje viac ako 300 predajní čerstvými a nie trvanlivými výrobkami a každý týždeň spracuje 1,7 miliónov balíkov. Úzka spolupráca s rôznymi partnermi bola kľúčom k budúcemu vylepšeniu distribučného centra a k zoštíhleniu logistických procesov.
Albert Heijn si na dopravu paliet v rámci distribučného centra vybral automaticky navádzané vozíky. Čím viac AGV je v prevádzke, tým viac predajní je možné zásobovať. Pre návrh najlepšieho riešenia sa spoločnosť obrátila na spoločnosť Toyota Material Handling, s ktorou už má dlhoročný vzťah.
„Hľadali sme spoľahlivého a profesionálneho AGV partnera, s ktorým by sme mohli pracovať na tomto veľkom projekte“, vysvetľuje Jeanne Sas, prevádzkový manažér v Albert Heijn. Dnes je v novom distribučnom centre prevádzkovaných 57 autopilotov od spoločnosti Toyota, ktoré sa starajú o prepravu tovaru v oblasti príjmu aj odosielania. „Tím spoločnosti Toyota preukázal oko pre detaily a tiež vášeň pre svoju prácu a spoľahlivosť,“ pokračuje Jeanne. „Skvelá tímová práca viedla k výsledku, na ktorý môžeme byť všetci hrdí“.
„To, čo robí tento projekt unikátnym, je relatívne malé množstvo logistických tokov. Je tu preprava z príjmu na zásobovanie a zo zásobovania na odosielanie. Ale pretože je zapojených tak veľa vozidiel a plocha je taká rozľahlá, je to veľmi komplexný projekt,“ vraví Paul van Veldhuizen, manažér automatizácie logistiky v spoločnosti Toyota.
Vzhľadom na veľkú zložitosť logistických procesov sa projekt začal štúdiou uskutočniteľnosti, ktorú vykonal náš externý partner. Podrobný plán logistických systémov bol následne overený pomocou dynamickej simulácie. Štúdia ukázala, aké kapacity sú potrebné pre uskutočnenie všetkých logistických úloh.. Na základe toho bol realizovaný finálny návrh. Ďalšou výhodou tohto spôsobu prípravy na projekt bolo to, že ďalšie zlepšenia mohli byť skúšané pred fázou inštalácie.
Inteligentný softvér je nevyhnutný kvôli unikátnym okolnostiam tohto projektu. Napríklad AGV musia byť schopné manipulovať s rôznymi vozíkmi na kolesách, čo je zložitejšie ako manipulovať s paletami. Softvér musí taktiež určiť najefektívnejšiu cestu a ktoré úlohy musí AGV splniť.
Všetky AGV sú vybavené najnovšími lítiovo-iónovými batériami montovanými v spoločnosti Toyota. Aby bola zabezpečená neustála prevádzka AGV, celý logistický systém je vybavený nabíjacími bodmi. Keď AGV nemusí vykonávať žiadnu činnosť, presunie sa automaticky k najbližšej dostupnej stanice a nabije sa.