Toyota Material Handling Europe posunula svoju hranicu v oblasti automatizácie v logistike: CDI120, AGV vozík špeciálne navrhnutý ako nosič paliet.
CDI120 je výkonným, kompaktným a intuitívnym riešením pre horizontálny presun tovarov, ktorý je schopný pridať novú dimenziu v logistike CDI120 dokonale zapadá medzi ostatné automatizované vozíky spoločnosti Toyota Material Handling Europe ako sú ich ťahače, nízkozdvižné vozíky, zakladače, vozíky s protizávažím a retraky a vytvára tak komplexnú flotilu, ktorá dokáže splniť všetky potreby zákazníka.
Kompaktný a ekonomicky efektívny
CDI120 bol od základov vyvinutý ako čistokrvný Autopilot. Umožnilo nám to úplne prehodnotiť mnohé aspekty tohto AGV vozíka od somtného tvaru a veľkosti cez spôsob navigácie až po bezpečnostné prvky s cieľom maximálneho využitia pre zákazníka.
Prvú vec, ktorú si mnohí používatelia všimnú je to, že CDI120 nemá vidlice. Namiesto toho nakladá paletu tak, že sa dostane pod ňu a zdvihne ju zospodu, pomocou prejazdovej stanice sa vždy zabezpečí presné a efektívne naloženie paliet s hmotnosťou až 1200 kg.
Mimoriadne kompaktný dizajn CDI120 – so zabudovaným skenerom a snímačmi v podvozku, v kombinácii s konštrukciou diferenciálneho pohonu – umožňuje efektívnu manipuláciu aj v úzkych priestoroch a nízkych stropoch.
CDI120 pri svojom pohybe dokáže „vidieť“ objekty na vzdialenosť až 30 metrov. Odometria a lokalizácia na základe okolia sa používa na presnú navigáciu v priestore. Lokalizačný algoritmus je dostatočne sofistikovaný na to, aby dokázal dynamicky identifikovať predmety pridané do prostredia. Medzitým bezpečnostné prvky štandardu Toyota zaisťujú bezpečnú prepravu vrátane predných a bočných detekčných polí, modrého LED výstražného svetla a núdzového zastavenia.
Rastie rovnako rýchlo ako Vaše potreby
CDI120 je viac ako samostatný vozík: funguje bez problémov ako súčasť automatizovanej flotily a komunikuje s ostatnými AGV vozíkmi od Toyoty a štandardným riadiacim systémom T-ONE, ktorý je vyvinutý interne spoločnosťou Toyota. Dokážeme tak integrovať a dohliadať na všetku skladovú techniku s cieľom optimalizácie efektivity a času spracovania logistickej zákazky.
Táto funkcionalita dáva operátorom maximálnu flexibilitu: môžu spúšťať prepravné úlohy AGV vozíka CDI 120 manuálne (prostredníctvom systému riadenia skladu alebo privolávacích tlačidiel) alebo prostredníctvom softvéru. Vozíky je možné konfigurovať pre rôzne vopred nastavené trasy (z bodu A do bodu B, slučka alebo milk run) a definovať priority, ktoré možno za chodu upravovať tak, aby bol zachovaný nepretržitý tok materiálu. Týmto sa zabráni prerušeniam a zvyšuje sa finančná efektívnosť riešenia.
„CDI120 bol navrhnutý tak, aby bol viac než špičkový. Dôležitým cieľom pri jeho vývoji bolo poskytnúť nákladovo efektívny spôsob transportu paliet, ktorý bez problémov spolupracuje s našimi zakladačmi a vysokozdvižnými vozíkmi. Optimalizuje to návratnosť investícií pre našich zákazníkov.“ vysvetlila Maria Carlsson – produktová manažérka pre automatizované vozíky, Toyota Material Handling Europe. „Vďaka automatizovanému plánovaniu a realizácii trás v prostredí softwaru T-ONE je možné rozdeliť prepravu z bodu A do bodu B na viacstupňovú úlohu zahŕňajúcu rôzne typy vozíkov – napríklad pomocou kombinácie nákladovo efektívneho CDI120 na horizontálnu prepravu s vertikálnou manipuláciou prostredníctvom výkonného retraku RAE. To zákazníkom prejaví nielen v návratnosti investícií, ale aj v úsporách priestoru a energie.
„Nakoľko je T-ONE ľahko konfigurovateľný pre rôzne toky a veľkosti operácií, flotila vozíkov CDI120 môže byť svojou veľkosťou flexibilné (môže sa meniť a rozširovať podľa potreby zákazníka). Majitelia a manažéri sa môžu rozhodnúť, či budú automatizáciu implementovať formou postupného rozširovania alebo formou veľkého tresku (veľkoým automatizačným projektom) – v oboch prípadoch sa ukážu výhody automatizácie bez prerušenia a v súlade s ich potrebami a obchodnými prioritami.“
Marián Kováčik
Logistic Solutions Manager
E-mail: Marian.Kovacik@sk.toyota-industries.eu
M +421918787970