Viac ako polovica svetovej populácie žije v mestských oblastiach. V Európe je tento pomer viac ako 80 percent. Dodávať všetkým týmto ľuďom všetko, čo potrebujú je obrovským záväzkom. Len v samotnom Paríži sa každý týždeň uskutoční približne 4,3 milióna dodávok.
Mestá sú stále viac a viac preplnené a autá sú čoraz viac vytláčané z centier. Veľký dôraz sa kladie aj na boj so znečistením. V súťaži Toyota Logistic Design Competition 2022 je výzvou pre študentov ponoriť sa do obrovských problémov prítomných v mestskej mikrologistike a navrhnúť spôsoby ako sa vysporiadať s čoraz väčšími problémami a ako zlepšiť účinnosť dodávok.
„Začínali sme so 132 registráciami v prvom ročníku súťaže v roku 2014, ale toto číslo narástlo na takmer 2 500 registrácií v poslednom ročníku“ vraví Magnus Oliveira Andersson, Head of Design v Toyota Material Handling Europe. „Veľmi sa teším na spoluprácu s našimi kolegami projektantmi z Toyota Motor. Jedna spoločná výzva, ktorú pred sebou vidíme, je nájsť riešenie pre udržateľnejšiu spoločnosť. Dodávanie v záverečnom štádiu je aj naďalej obrovskou výzvou, a preto sa témou pre tento rok stala „Mestská mikrologistika.“
„Veľmi sa tešíme, že sme boli zapojení do vývoja tohto nového ročníka súťaže, čo je výsledkom úzkej spolupráce s kreatívnymi tímami spoločnosti TMH,“ dopĺňa Laurent Bouzige, Hlavný projektant stratégie a mobility, Toyota Europe Design Development. „V tomto ročníku sme chceli rozbiť prekážky, ktoré príliš často oddeľujú automobilový a logistický svet, chceli sme prehodnotiť a navrhnúť riešenia pre mobilitu tovarov, služieb a ľudí holistickým a systematickým spôsobom. Tešíme sa na objavovanie nových nápadov, inovatívnych a dopredu posúvajúcich prístupov a na spoluvytváranie novej mobility zajtrajška.“
Súťaž sa spúšťa práve teraz a víta všetky príspevky, ktoré odzrkadľujú posolstvo a značku spoločnosti Toyota. Termínom pre podanie príspevkov je 19. október 2021. Po tomto dátume skupina odborníkov pracujúcich v oblasti projektovania a inovatívnych riešení v rámci Skupiny Toyota vyhodnotí tieto príspevky a určí finalistov.
Všetci finalisti dostanú do konca novembra od poroty spätnú väzbu a šancu na prepracovanie svojich návrhov na záverečné posúdenie porotou. Odborníci a priemyselní vedúci pracovníci príjmu záverečné rozhodnutie a určia víťazov súťaže.
Následne budú víťazi ocenení peňažnými cenami a dostanú možnosť uchádzať sa o šesťmesačnú platenú stáž v Projektovom centre spoločnosti Toyota Material Handling (Švédsko/Taliansko), ako aj v projektovom vývojovom stredisku Toyota Europe Design Development (Francúzsko). Pre viac informácií a pre zapojenie sa do súťaže, navštívte stránku súťaže Toyota Logistic Design Competition (tldc.toyota-forklifts.eu)
Toyota Material Handling Europe
Akiko Elmwall, PR Manager
+46 (0)142 8 6259, M: +46 (0)72 701 1577