Vozíky do veľmi úzkych uličiek (VNA) sú navrhnuté špeciálne na dopĺňanie a vychystávanie objednávok v skladoch a distribučných priestoroch s vysokou hustotou. Vysoká hustota znamená, že viac sa dá uložiť jednoduchým zúžením šírky uličky, čo pomáha maximalizovať úložný priestor. Väčšina radu Toyota VNA je dodávaná s kĺbovým podvozkom, vďaka čomu je táto séria so svojou vynikajúcou stabilitou a manévrovateľnosťou ideálna pre prácu vo veľmi úzkych uličkách.
Jazda v úzkych uličkách a zdvíhanie do vysokých výšok nie je ľahká práca. Operátori musia byť pri práci v týchto náročných aplikáciách riadne zaškolení. Našťastie sa môžu spoľahnúť na celý rad nástrojov a funkcií, ktoré ich podporia počas celej zmeny
Systém osobnej ochrany (PPS) je funkcia, ktorá umožňuje vozíku spomaliť pred úplným zastavením, keď na svojej ceste nájde prekážku a prevezme kontrolu od vodiča. PPS sa skladá z dvoch bezpečnostných skenerov, jedného vpredu a jedného v zadnej časti vozíka.
Najmä pri práci vo vysokej výške má vodič obmedzenú viditeľnosť na zem pod ním. Skener pred vozíkom vytvára 2 zóny, varovnú zónu a zónu zastavenia, aby pomohol vodičovi vyhnúť sa možným kolíziám v uličke.
Prioritou je ergonómia vodiča. Operátori trávia v týchto vozíkoch veľa hodín denne. Vďaka pohodlnému sedadlu a intuitívnemu ovládaniu s farebnou dotykovou obrazovkou je obsluha vozíkov VNA od spoločnosti Toyota príjemná. Integrovaná predprevádzková kontrola a inteligentný prístup umožňujú jednoduché a bezpečné naštartovanie. Zhromažďujú sa informácie založené na monitorovaní situácii s cieľom zvýšiť produktivitu a zaručiť bezpečnú prevádzku.
Kompaktný priestor pre vodiča umožňuje operátorom ľahko nastupovať a vystupovať z vozíka a v prípade potreby pracovať vzpriamene, čím sa zvyšuje ich produktivita
Energia potrebná na zdvihnutie kabíny a nákladu radu BT Vector je znížená až o 35% pokročilým systémom zdvihu(ALS) od spoločnosti Toyota. Vyvážený systém zdvihu, v ktorom je plynová nádrž pripojená k hydraulickému valcu, tvorí plne uzavretý slučkový systém. Presné elektronické ovládanie zaručuje bezproblémovú a plynulú prevádzku.
Energia premenená na dusík sa stláča pri spúšťaní kabíny, čím sa vytvára tlak plynu. Energia uložená ako stlačený plyn sa potom použije na podporu ďalšieho zdvíhacieho pohybu. Výsledkom je, že hydraulický zdvíhací motor pracuje na zdvíhaní o niečo viac, ako je hmotnosť samotného bremena, čím šetrí energiu. Vozík s vidlicami a zdvíhacie zariadenie sa zdvíhajú vďaka expanzii plynného dusíka.
Naprogramovaním umiestnenia paliet vo vozíku vypočítajú vozíky VNA od Toyoty optimálnu trasu z bodu A do bodu B a vyberú najefektívnejšiu trasu. BT Vector prispôsobuje svoju rýchlosť jazdy tým, že ide rýchlejšie v nižšej výške a pomalšie vo zvýšenej výške. Výsledkom je štíhlejšia prevádzka, skrátené časy cyklov a výrazne zvýšená produktivita.
Vozíky VNA od spoločnosti Toyota upravujú rýchlosť jazdy vďaka značkám indikácie uličky. Na oboch koncoch uličky, kde je mimoriadne dôležité ovládanie v uličkách, vozík bezpečne spomaľuje a zároveň používa maximálnu rýchlosť v strede uličky. Je to vďaka indikáciám uličky AEB (koncové brzdenie uličky) a AES (koncový doraz uličky).
Rad Toyota BT Vector VNA dáva do popredia bezpečnosť tým, že sa prispôsobuje rôznym miestnym stavebným obmedzeniam, ako sú strešné nosníky a vetracie šachty. Deje sa tak vďaka funkcii zónovania: senzory na vozíku VNA komunikujú s RFID štítkami rozmiestnenými po uličke.
Adveo a skladové riešenie Toyota
Adveo je jedným z hlavných európskych aktérov vo veľkoobchodnej distribúcii kancelárskych potrieb, služieb a riešení. Chceli partnera, ktorý by zastrešil ich projekt od začiatku do konca. Romain Thénard, riaditeľ dodávateľského reťazca v spoločnosti Adveo, pripúšťa: "Našou úlohou je pripravovať objednávky, nie definovať všetky technické prvky pri stavbe. Chýbajú nám na to inžinierske schopnosti."
Toyota bola schopná pomôcť pri návrhu, definícii, realizácii, realizácii a dokonca aj pri financovaní.