Čelné vysokozdvižné vozíky so spaľovacím motorom Toyota sú súčasťou všestrannej skupiny výrobkov s nosnosťou od 1,5 do 8 ton. Ponúkajú skvelú stabilitu a produktivitu počas práce v exteriéri a vďaka širokému výberu typov kabín poskytujú vodičovi pohodlie a vynikajúci výhľad do všetkých strán. Rad Toyota Tonero sa dodáva s dieselovými alebo LPG motormi a dvoma typmi prevodoviek: s hydrodynamickou prevodovkou a hydrostatickou prevodovkou, ktoré vyhovujú všetkým typom vodičov a akémukoľvek druhu aplikácie.
Modely Tonero od Toyoty sú skonštruované tak, aby si splnili svoju úlohu. Či už ich používate v stavebníctve alebo v nápojovom priemysle, v prístave, vo výrobných závodoch alebo v malom obchode pre domácich majstrov, naše vysokozdvižné vozíky so spaľovacím motorom sú vybavené širokou škálou funkcií a možností, ktoré zabezpečujú vynikajúcu produktivitu, stabilitu a pohodlie vodiča a nízke náklady na údržbu.
Systém aktívnej stability (SAS) od Toyoty predstavuje štandardnú výbavu každého modelu Toyota Tonero. Aj po viac ako 20 rokoch ide stále o jedinečný systém, ktorý chráni tovar, vozíky a obsluhu a pomáha maximalizovať výkonnosť, a pritom redukovať prevádzkové náklady.
Pri manipulácii s tovarom sú dôležité stabilita, istota a bezpečnosť. Pri obsluhe čelného vysokozdvižného vozíka Toyota sú všetky činnosti pri jazde a stohovaní tovaru stabilné a kontrolované, pretože SAS zasiahne skôr, ako dôjde k nebezpečenstvu.
Aktívnym monitorovaním kľúčových parametrov výkonnosti vozíka sa znižuje riziko možných nehôd a maximálne sa využije množstvo presunov paliet. To umožňuje obsluhe sebavedome pracovať a udržiavať si vysokú produktivitu počas celého pracovného dňa.
Všetky motory Toyota sa vyrábajú interne, čo zaručuje kvalitu a dlhodobú spoľahlivosť. Sú špeciálne navrhnuté pre priemyselné aplikácie a umožňujú rýchlu akceleráciu a optimalizáciu spotreby paliva.
Hydrodynamický menič
Modely s hydrodynamickým meničom ponúkajú bezproblémový zážitok z jazdy vďaka rýchlej akcelerácii a možnosti voľnobehu, jednoduchej zmene smeru jazdy, jednorýchlostnej prevodovke bez potreby radenia.
Hydrostatická prevodovka
Hydrostatická prevodovka (HST) ponúka alternatívu k verzii s hydrostatickým meničom tým, že poskytuje výkonné brzdenie motorom a zrýchlenie s prednastavenými parametrami jazdy, rýchlu zmenu smeru jazdy, funkciu nezávislého zdvihu a pohonu, elektrickú parkovaciu brzdu a funkciu „zastavenia na rampe“.
Vozíky so spaľovacím motorom sú výkonné vďaka vyššiemu krútiacemu momentu, ponúkajú vyššiu akceleráciu, vyššiu rýchlosť zdvihu a lepší výkon na sklonoch. Vďaka tomu sú vysokozdvižné vozíky s dieselovými a LPG motormi ideálne pre ťažký priemysel, ktorý si vyžaduje manipuláciu s veľkou tonážou na drsnom a nerovnom teréne, ako napríklad stavebníctvo, drevárne, prístavy a prístaviská.
Systémy s hydrodynamickým meničom prenášajú výkon z motora na hnacie kolesá, čím zabezpečujú plynulý a kontrolovaný prenos výkonu. Pohon s hydrodynamickým meničom na vysokozdvižných vozíkoch Toyota je obzvlášť užitočný pri nakladaní a vykladaní kamiónov, najmä v aplikáciách, kde sa vyžaduje presné ovládanie a manévrovateľnosť. Sú vhodné na vonkajšie aplikácie, prepravu na dlhé vzdialenosti, v ťažkých terénoch, jazdu po štrku alebo na nerovnom povrchu.
Vysokozdvižné vozíky Toyota s hydrostatickou prevodovkou sú vhodné najmä pre aplikácie, ktoré si vyžadujú presné ovládania rýchlosti a pohybu, napríklad pri manipulácii s papierovými kotúčmi alebo krehkými materiálmi. Sú ideálne na nakladanie/vykladanie kamiónov, kde sa vyžaduje vysoká produktivita.
Stage V (Etapa V) alebo Stage 5 je najnovšie európske nariadenie o emisiách z necestných pojazdných strojov vrátane vysokozdvižných vozíkov [(EÚ) 2016/1628], ktoré nadobudlo účinnosť 1. januára 2019. Cieľom etapy 5 je znížiť emisie zo spaľovacích motorov znížením limitných hodnôt výfukových plynov dieselových a benzínových (LPG) motorov. Všetky motory Toyota sú v súlade s predpismi a ponúkajú vám ako vždy kvalitu a výkon Toyoty s najnižším vplyvom na celkové náklady na vlastníctvo (TCO).